Durerea de spate, una din cele mai frecvente afecțiuni

Ştiaţi că aproximativ 80% dintre adulţi suferă de durere de spate, fiind una din cele mai serioase probleme de sănătate din zilele noastre?

Durerea de spate se traduce printr-un disconfort fiziologic care apare în orice regiune a spatelui. În funcţie de localizare, poate fi o durere cervicală, toracala sau la nivelul inferior al spatelui, în zona lombară ori sacrala. Cele mai frecvente dureri de spate apar în zona lombară.

Durerea de spate poate apărea în orice perioadă a vieţii şi se manifestă cu limitarea mişcărilor, cu extinderea durerii către alte zone, cu senzaţie de amorţire şi furnicături sau senzaţie de arsură şi înţepături şi poate merge până la incontinenta urinara, insomnie, anxietate şi dificultăţi respiratorii.

Cele mai frecvente cauze ale durerii de spate:
· Mişcări bruşte/greşite;
· Ridicarea unor obiecte grele;
· Încălţăminte nepotrivită;
· Poziţie greşită a spatelui;
· Poziţia incorectă pe scaun;
· Şedere îndelungată în picioare;
· Sedentarism;
· Accidentari sportive;
· Greutate corporală neadecvată;
· Hernie de disc;
· Osteoartrita, Osteomielita, Osteoporoza;
· Deviaţii ale coloanei vertebrale (scolioza, cifoza, lordoza);
· Stenoza spinală.

Prima dată, recomandăm o evaluare atentă a aparatului locomotor, iar specialiştii clinicii noastre, medicul neurolog, medicul ortoped sau medicul de recuperare medicală, pot stabili un tratament şi obiective terapeutice personalizate.

În cazul acestor dureri se recomandă:
· purtarea talonetelor pentru echilibrarea posturii;
· scăderea în greutate;
· încălzire şi refacere înainte şi după antrenament;
· evitarea unei poziţii fixe şi defectuoase la birou;
· mersul pe jos şi urcatul treptelor;
· kinetoterapia, fizioterapia, masajul terapeutic, stretching pentru relaxarea musculaturii, creşterea flexibilităţii şi; îmbunătăţirea circulaţiei sanguine, acupunctură sau Terapia Bowen.

Tratamentul durerii de spate:

Cu toate că primul nostru instinct este să facem repaus la pat, specialiştii clinicii noastre recomanda kinetoterapie (exerciţii specifice de gimnatica medicală). Rolul principal al kinetoterapiei este de a reechilibră şi tonifia musculatura posturala şi de a creşte flexibilitatea.

Fizioterapia joacă un rol important în recuperare, aşadar terapia cu laser, electroterapia sau ultrasunetele aduc un aport important în înlăturarea durerii, relaxarea musculaturii, în reducerea inflamaţiei, creşterea flexibilităţii, îmbunătăţirea circulaţiei sanguine şi creşterea mobilităţii articulare.

Masajul terapeutic face şi el parte din procedurile de recuperare medicală, fiind unul dintre cele mai eficiente tratamente în cazul acestor afecţiuni. În urma şedinţelor de masaj se stimulează circulaţia sângelui, apare efectul antialgic, se îmbunătăţeşte metabolismul local. Masajul poate fi decontracturant, tonifiant, miorelaxant etc.

Medicul nostru neurolog, cu competenţe în acupunctură, vine în sprijinul pacienţilor cu afecţiuni ale coloanei. Numeroase studii clinice medicale au arătat că acupunctură poate ameliora durerile cronice de spate. Aceasta poate fi extrem de eficienta atât pentru durerile acute, cât şi cronice de la nivelul coloanei vertebrale.

O terapie alternativă pentru durerile de spate este şi terapiei Bowen, care urmăreşte nu doar atenuarea simptomatologiei, ci prin aplicarea unor proceduri specifice provoacă corpul să se realinieze la nivel muscular şi vertebral. Aceste proceduri (destul de numeroase) sunt aplicate în funcţie de localizarea durerilor şi de nivelul său/şi aria de afectare pe care o indică pacientul. Rezultatele sunt, de cele mai multe ori, foarte bune.

Centrul nostru de recuperare DAVIMA CLINIC vine în ajutorul dumneavostra accesul la o echipă pluri disciplinară, compusă din medici de specialitate (ortoped, neurolog şi medic de recuperare medicală) precum şi o paletă largă de terapii de recuperare ( fizio-kinetoterapie, masaj medical, logopedie, Terapia Bowen, Terapia CranioSacrala, Terapia Vojta, psihologie şi psihoterapie, nutriţie şi dietetică în boli metabolice.)

Tot articolul pe: https://gazetalocala.ro/2021/02/05/durerea-de-spate-una-din-cele-mai-frecvente-afectiuni/